بازنشستگان راهی جز اعتراض ندارند!

علی نجاتی، فعال کارگری و کارگر بازنشسته نیشکر هفت‌تپه، در اظهاراتی دربارهٔ وضع معیشت بازنشستگان و کارگران، شرایط اقتصادی امروز ایران را برای مزدبگیران «سخت و نگران‌کننده» توصیف کرد….

او در گفت‌وگو با وبگاه «قلمرو رفاه» تأکید کرده است که نه‌تنها بازنشستگان، بلکه کارگران، معلمان، و کارمندان شاغل نیز با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی در وضع دشواری قرار دارند.
نجاتی با اشاره به رشد قیمت کالاهای اساسی و هزینه‌های درمان و مسکن این شرایط را «اسف‌بار» توصیف کرده و گفته است که مزدها در برابر تورم موجود توان پاسخگویی ندارند.
به گفتهٔ او، بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال‌های گذشته بارها به این وضع اعتراض کرده‌اند، اما به اعتقادش «صدای آنان از سوی مسئولان شنیده نشده است.»
این فعال کارگری حداقل مزد ماهانهٔ حدود ۱۶میلیون و ۶۰۰هزار تومان را- که با مزایا تا حدود ۲۳میلیون تومان می‌رسد- «زیر خط فقر» دانسته و بر ناکافی بودن آن برای تأمین هزینه‌های زندگی تأکید کرده است.
نجاتی همچنین با اشاره به مشکلات ساختاری در سازمان تأمین اجتماعی گفته است که بدهی‌های سنگین دولت، کمبود منابع، و کاهش ورودی صندوق به‌علت تعطیلی یا رکود برخی واحدهای تولیدی فشار مضاعفی بر این نهاد وارد کرده است.
او در ادامه تأکید کرده است: «تنها راه پیش روی بازنشستگان اعتراض است.» به گفتهٔ او، اگرچه در شرایط کنونی تلاش‌هایی برای پیگیری مطالبات از طریق گفت‌وگو با مسئولان در جریان است، اما در صورت بی‌نتیجه ماندن این روند، بازنشستگان ممکن است بار دیگر مطالباتشان را از طریق تجمع‌های خیابانی پیگیری کنند.

از کانال تلگرام سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه