وزیر خارجه روسیه: یکی از هدف‌های حمله به ایران جلوگیری از عادی سازی روابط ایران با کشورهای عربی بود

 

وزیر خارجه روسیه: یکی از اهداف حمله به ایران، جلوگیری از عادی سازی روابط تهران با کشورهای عربی بود/ مسکو پیشنهاد تهیه پیش‌نویس بیانیه‌ای درباره وضعیت تنگه هرمز را ارائه کرد، اما اختلافات ایران و امارات مانع از آن شد/ اگر درگیری‌ای در باب‌المندب رخ دهد، انرژی جهان آسیب زیادی خواهد دید….

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه، گفت که یکی از اهداف تجاوز علیه ایران، جلوگیری از عادی‌سازی روابط تهران با کشورهای عربی بود.
وی خاطرنشان کرد: «شکی ندارم که وقتی نقشه‌هایی برای تحریک تجاوز علیه ایران در سر می‌پروراندند، یکی از اهداف، جلوگیری از عادی‌سازی روابط بین ایران و کشورهای عربی بود.»

وی افزود: «به طور کلی‌تر، به یاد دارم که چگونه سال‌ها پیش، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، اجلاسی را در مورد آشتی سنی و شیعه برگزار کرد. اکنون، همه چیز برای اطمینان از اینکه هرگز آشتی اتفاق نمی‌افتد، انجام می‌شود – برای اینکه ایران، یکی از کشورهای اصلی شیعه، را به عنوان یک کشور منفور واقعی نشان دهند و سایر همسایگان خلیج فارس را به ساختارهایی بکشانند که اولاً بر حل مسئله فلسطین تمرکز نکند و ثانیاً آنها را مجبور کند که به عنوان هزینه عادی‌سازی روابط با اسرائیل، به آرمان فلسطین خیانت کنند.»